Budopunkt

Kirjeldus

Budopunkt on Eestis üks suurimaid võitlusspordi, fitnessi ja füsioteraapia varustuse ning spordisaalide inventari maaletoojaid ja edasimüüjaid. Kliendi soov oli, et brändi visuaal väljendaks rohkem selle nimes peituvat kultuurilist sisu ja looja visiooni.

Budopunkti nimes olevat jaapanikeelset sõna „budo“ on sageli tõlgitud kui „võitluskunstid“ või „sõjatee“, aga leidub ka teisi tõlgendusi. Sõna esimest osa „bu“ tähistav hieroglüüf koosneb kahest komponendist, millest üks tähendab relva/vägivalda, teine aga tegusõna peatama/lõpetama. Sõna teine osa „do“ tähendab teed, sihti või eluviisi. Seega, mitte sõjatee, vaid rahutee, mitte vägivald, vaid vägivalla peatamine.

Ringi motiiv, tervikuks saamise ja sisemise rahu sümbol, oli Budopunkti logos varasemalt olemas. Võtsime selle lähtepunktiks ja tegime ringist siduva elemendi kogu brändi visuaalis ja kommunikatsioonis. Mõtteviisi päritolu rõhutamiseks on imagoloogiline sõnum jaapanipäraselt vertikaalse lugemissuunaga. Brändi visuaali värskena hoidmiseks tegime ligi 100 erinevat võitlus- ja joogafotot, mida Budopunkt tulevikus kasutada saab.

Tulemuseks oli moderne, kuid ettevõtte ja „budo“ juuri austav visuaalne identiteet, mis on saanud sooja vastuvõtu osaliseks ka Budopunkti külastajate poolt.

2017. aasta Eesti Disainiauhindadel pärjati Budopunkti uus ilme firmagraafika/rebrändimise kategoorias pronksiga.